Hop til hovedindholdet

Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd logo

STEP UP! Udviklingsforløb for iværksættere og selvstændige


Dato og tid

Mandag d. 20. marts 2023 kl. 17:00 til 20:00

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 17. marts 2023 kl. 16:00

Sted

Primohus 1, I C Chr. Allé 1, 6950 Ringkøbing Primohus 1
I C Chr. Allé 1
6950 Ringkøbing

STEP UP! Udviklingsforløb for iværksættere og selvstændige


Arrangementsbeskrivelse

I marts starter vi et nyt udviklingsforløb for iværksættere og selvstændige op – forløbet er bygget op omkring fem workshops og to 1:1 samtaler og faciliteres af Michele Lykke, vores iværksætterkonsulent.
Udviklingsforløbet består af fem workshops - hver gang fra kl. 17.00 til 20.00 - og to 1:1 samtaler. Der er forplejning undervejs. Selve forløbet er bygget op omkring faglige indlæg og øvelser med fokus på forretningsudvikling, videndeling samt sparring omkring dine konkrete udfordringer med afsæt i relevante værktøjer.

Det siger de tidligere deltagere
"Efter deltagelse på Step Up.-kurset har jeg fået en større indsigt i kundetyper, markedsføring og økonomiudregning tilpasset min virksomhed. Derudover var det et fantastisk sparringsrum på trods af forskellige virksomhedstyper, og jeg har helt klart fået mere mod på og viden til at dirve egen lille biks. Jeg vil anbefale Step Up til alle, der har brug for et kærligt skub i den rigtige iværksætterretning!"
Rikke Lindekilde Christensen, YourBlitz

"Step Up har udover det sociale samvær givet rigtig god sparring med andre iværksættere. Derudover har Michele været god til at belyse, hvilke puljer og muligheder, der eksisterer og kan hjælpe iværksættere igang - eller videre i iværksætteriet." 

Bjarne Brixen, Easy Gain

Hvem kan deltage
Enten står du lige overfor at starte egen virksomhed, eller også har du været i gang i et års tid og vil gerne have mere fart på processen. Du brænder for at udvikle din virksomhed og har mod på at flytte dig selv og din virksomhed gennem sparring og videndeling med andre lokale iværksættere.


Formål og udbytte
Formålet med forløbet er at give dig et rum, hvor du kan arbejde målrettet med din forretningsudvikling i et samspil med andre iværksættere. forløbet giver dig mulighed for at hente inspiration fra mange forskellige områder.

Du bliver en del af et fællesskab, hvor du kan holde motivationen oppe, spejle dine udfordringer, din udvikling og fejre dine succeser i et lærerigt møde med andre iværksættere og selvstændige.

Forudsætninger for at deltage
Både deltagere med og uden CVR-nummer kan deltage i forløbet. Ligesom du kan arbejde med din virksomhed på fuldtid eller som en hobbyvirksomhed.

Du skal dog være seriøs omkring at ville udvikle din forretning, ligesom du har konkrete målsætninger for din virksomhed. Du skal være åben, ærlig og villig til at sætte egne erfaringer i spil. Dele ud af både dine succeser og dine fejl.

Pris og vilkår

  • Du betaler kr. 750 inkl. moms for at deltage i netværket
  • Beløbet dækker alle 5 mødegange og forplejning
  • Der fremsendes faktura efter første mødegang
  • Vi fremsender en mail med en reminder på hver workshop, fredagen før workshoppen
  • Hvis du er forhindret i at deltage i et møde, beder vi dig afmelde af hensyn til forplejning


PROGRAM:

Mandag den 20. marts:
Passion og Værdier – find dit WHY, HOW, WHAT
Du præsenterer dit koncept, din ide og din drøm, og møder de andre deltagere. Vi arbejder med at identificere din virksomheds kendetegn og klarlægger din virksomheds værdier.

Onsdag den 12. april:
Dine kunder - hvem er din ideelle kunde og hvilket problem løser du for din kunde. Vi undersøger hvem din målgruppe er, og hvilke kundetyper dine ydelser henvender sig til. Vi afdækker dit unikke værditilbud og laver personas der kendetegner din ideelle kunde.

Hjemmearbejde – blive klogere på dine konkurrenter – lav markedsundersøgelse. interview 5-10 pot. Kunder

Onsdag den 26. april:
Det bæredygtige koncept – Prissætning og omsætningsmål. Hvad har markedsundersøgelserne vist? Hvordan skal konceptet tilpasses? Skab en bæredygtig forretning – sæt pris på dig selv og dine ydelser, og sæt dig et mål.

1:1 Sparring – session 1 (uge 18)

Mandag den 8. maj:
Få Salg og markedsføring til at hænge sammen - Uden salg, ingen virksomhed. Vi afklarer hvordan du kan bruge dit netværk til at skabe salg, og hvilke kanaler der er relevante for dig, når det gælder markedsføring.
Hjemmearbejde: klarlæg hvad du vil opnå på kort sigt og langt sigt.

Onsdag den 31. maj:
Gameplan – kom ud over rampen og præsenter din plan
Du får lavet en plan for dine næste skridt og sætter mål for hvad du skal udrette og gerne vil opnå i din virksomhed

1:1 sparring- session 2 (uge 23)

Har du spørgsmål?
Er du i tvivi om kurset er relevant for dig, eller har du spørgsmål? Så tag endelig fat i Michele Lykke på 30424962 eller mil@rserhverv.dk

_____________________________________________________________

Evt. fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme. De registrerede oplysninger bruges til navneskilte, deltagerlister mv. Deltagerlisten bliver gemt i vores database til intern statistik.

Se, hvordan vi beskytter dine data, her.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd
Tlf: +45 99 75 26 00
rs@rserhverv.dk

Kontaktinformation til arrangør

Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd
Tlf: +45 99 75 26 00
rs@rserhverv.dk